|
Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies. Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. Wyłącz komunikat
|
|
|
|
Badania mostu żelbetowego
Efektywność nowego systemu sprężania Neoxe Prestressing System II została zweryfikowana in situ podczas badań obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 897 w miejscowości Komańcza. Obiekt badawczy to żelbetowy most belkowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej ze wspornikami i rozpiętościach teoretycznych 5,5 + 16,0 + 5,5 m. Obiekt został poddany przebudowie, w trakcie której wzmocniono rozciągane włókna dźwigarów taśmami NEOXEPLATE UHS 614 sprężonymi z użyciem nowego urządzenia naciągowego. Badania przeprowadzono w dwóch etapach. Przed wzmocnieniem dolnych powierzchni dźwigarów w przęśle środkowym i po ich wzmocnieniu. Badania polegały na obciążeniu obiektu samochodami ciężarowymi o łączniej masie 76 ton i pomiarze przemieszczeń oraz odkształceń konstrukcji. Badania wykazały, że most został wzmocniony prawidłowo. Po wzmocnieniu zaobserwowano włączenie taśm do współpracy przy przenoszeniu obciążeń i redukcję naprężeń w stali zbrojeniowej.

Sprężanie taśm nowym urządzeniem naciągowym

Wzmocniony obiekt

Badania obiektu
Badania mostu stalowego
Wzmocnieniu i badaniom poddano również most o konstrukcji stalowej. Most zlokalizowany jest w m. Łowisko k. Rzeszowa. Jest to obiekt o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Rozpiętość teoretyczna wynosi 12,0 m, a szerokość obiektu 7,4 m. Ustrój nośny składa się z 5 dźwigarów stalowych typu IPN 500. Każda z belek została wzmocniona jedną taśmą NEOXEPLATE UHS614. Badania porównawcze mostu przed i po wzmocnieniu wykazały skuteczność zaaplikowanego wzmocnienia zarówno w zakresie nośności, jak i użytkowalności obiektu.

Widok mostu
|
|
|
|
|
|
|